ສກຂ ສາລະວັນ
ສະຫຼຸບຕີລາຄາສະພາບການສຶກສາ ແລະ ກິລາສົກປີ 2017-2018
ແລະ ແຜນພັດທະນາ ສົກປີ 2018-2019.
ໃນຕອນເຊົ້າວັນທີ 16 ກໍລະກົດນີ້ ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມສະໂມສອນແຂວງສາລະວັນໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມສະຫຼຸບຕີລາຄາສະພາບການສຶກສາ ແລະ ກິລາ ສົກປີ 2017 - 2018 ແລະ ແຜນພັດທະນາການສຶກສາ ແລະ ກິລາ ສົກປີ 2018 – 2019 ຂຶ້ນຢ່າງເປັນທາງການ ພາຍໄຕ້ການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ສີລິສັກ ຖະໜອມຮັກ ກໍາມະການພັກແຂວງ ຫົວໜ້າພພະແນກສືກສາທິການ ແລະ ກິລາແຂວງ, ເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມຂອງ ທ່ານ ຮອງສາດສະດາຈານ ປະຣິນຍາເອກ ສີສະໜອນ ສິດທິຣາດວົງສາ ຄະນະພັກກະຊວງ ຫົວໜ້າກົມພົວພັນຕ່າງປະເທດກະຊວງສືກສາ-ທິການ ແລະ ກິລາ, ມີທ່ານຮອງເຈົ້າເມືອງ, ພະແນກການອ້ອມຂ້າງແຂວງ, ຄະນະພະແນກ, ຫົວໜ້າຫ້ອງການສືກສາທິການ ແລະ ກິລາເມືອງ, ຜູ້ອໍານວຍການໂຮງຮຽນ-ສູນ,ພ້ອມດ້ວຍພະນັກງານວິຊາການຂອງພະແນກສຶກສາເຂົ້າຮ່ວມ.
ໃນພິທີ ທ່ານ ສຸນີ ນາມມະບົວລີ ຮອງຫົວໜ້າພະແນກສືກສາ-ທິການ ແລະ ກິລາແຂວງສາລະວັນໄດ້ຕີລາຄາຄືນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາການສຶກສາ ແລະ ກິລາ ສົກປີ 2017 - 2018 ພ້ອມທັງຜ່ານແຜນພັດທະນາການສຶກສາ ແລະ ກິລາ ສົກປີ 2018 – 2019, ເຊິ່ງໃນສົກຮຽນ 2017-2018 ຜ່ານມາ ຄະນະນຳພະແນກສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ, ຜູ່ບໍລິຫານການສຶກສາ ແລະ ກິລາ ແຕ່ຂັ້ນແຂວງຮອດຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດຕາມພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່ຄວາມຮັບຜິດຊອບສູງ ໂດຍສົມທົບກັບອຳນາດການປົກຄອງທຸກຂັ້ນ ແລະ ຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ລົງທຶນເຂົ້າໃນການພັດທະນາການສຶກສາແຕ່ອະນຸບານຈົນຮອດ ມັດທະຍົມຕອນປາຍ ໂດຍເນັ້ນໃສ່ການຂະຫຍາຍຫ້ອງຮຽນ, ໂຮງຮຽນ, ສະໜອງອຸປະກອນຮັບໃຊ້ການຮຽນ-ການສອນ, ອົບຮົມ ແລະ ຍົກລະດັບຄູລວມທັງການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງວຽກງານການບໍລິຫານ ແລະ ຄຸ້ມຄອງການສຶກສາໃຫ້ແກ່ຜູ່ບໍລິຫານການສຶກສາໃນແຕ່ລະຂັ້ນ ປະຈຸບັນ ໂຮງຮຽນໄດ້ເພີ່ມຂື້ນຄື: ໂຮງຮຽນອະນຸບານ ຈຳນວນ 75 ແຫ່ງ,ເອກະຊົນ 3 ແຫ່ງ, ໂຮງຮຽນປະຖົມ 609 ແຫ່ງ, ໂຮງຮຽນມັດທະຍົມທັງໝົດ 92 ແຫ່ງ, ໃນນັ້ນ ມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ 54 ແຫ່ງ ແລະ ມັດທະຍົມສົມບູນ 38 ແຫ່ງ, ເຮັດໃຫ້ອັດຕາເຂົ້າຮຽນຂອງເດັກອາຍຸ 5 ປີ ບັນລຸ 67,91%, ອັດຕາເຂົ້າຮຽນໃໝ່ສຸດທິຊັ້ນປະຖົມສຶກສາ ໃຫ້ບັນລຸໄດ້ 98,5%, ອັດຕາປະລະການຮຽນ ຂອງນັກຮຽນ ປ.1 ຫຼຸດລົງຈາກ 9% ເປັນ 6,73%, ອັດຕາປະລະການຮຽນຂອງນັກຮຽນຊັ້ນປະຖົມສຶກສາ ຫຼຸດລົງຈາກ 7,5% ເປັນ 6,97%, ອັດຕາຄ້າງຫ້ອງ ຂອງນັກຮຽນ ປ.1 ຫຼຸດລົງຈາກ 13,3% ເປັນ 12,59%, ອັດຕາຄ້າງຫ້ອງຂອງນັກຮຽນຊັ້ນປະຖົມສຶກສາ ຫຼຸດລົງຈາກ 6% ເປັນ 5,83%, ອັດຕາລອດເຫຼືອຮອດ ປ.5 ເພີ່ມຈາກ 68,9% ເປັນພຽງແຕ່ 70,87% (ຄາດໝາຍ 72,33%) ສ່ວນອັດຕາເຂົ້າຮຽນລວມຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ ປະຕິບັດໄດ້ 67,10%, ອັດຕາເຂົ້າຮຽນລວມ ຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍ ເພີ່ມຈາກ 35,2% ເປັນ 36,9%, ອັດຕາປະລະການຮຽນຂອງນັກຮຽນຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ ແມ່ນ 14,4%, ອັດຕາປະລະການຮຽນຂອງນັກຮຽນຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍ ແມ່ນ 8,24%, ສຳລັບສົກຮຽນ 2017-2018 ແມ່ນເນັ້ນໃສ່ວຽກງານຂະຫຍາຍການສຶກສາກ່ອນໄວຮຽນໃຫ້ກ້ວາງຂວາງໂດຍສະເພາະແມ່ນການຂະຫຍາຍຫ້ອງກຽມປະຖົມ, ເນັ້ນໃສ່ການປັບປຸງຄຸນນະພາບການຮຽນ-ການສອນໃນຊັ້ນປະຖົມສຶກສາ ແລະ ມັດທະຍົມສຶກສາ. ຄຽງຄູ່ກັນນັ້ນ, ເປົ້າໝາຍຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາ 5 ປີຄັ້ງນີ້ ແມ່ນເພື່ອສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດເປົ້າໝາຍສະຫະສະວັດດ້ານການພັດທະນາ ໂດຍສະເພາະແມ່ນເປົ້າໝາຍທີ່ຍັງບໍ່ທັນບັນລຸຢ່າງເຕັມສ່ວນ ແລະ ເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດເປົ້າໝາຍການພັດທະນາແບບຢືນຍົງ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນການສຶກສາປະຈຳປີຂອງຂະແໜງການສຶກສາ ແລະ ກິລາໄດ້ກຳນົດຕາມ 8 ຂະແໜງການຍ່ອຍຄື:1. ການສຶກສາກ່ອນໄວຮຽນ, 2. ປະຖົມສຶກສາ, 3. ມັດທະຍົມສຶກສາຕອນຕົ້ນ, 4. ມັດທະຍົມສຶກສາຕອນປາຍ, 5. ການສຶກສານອກໂຮງຮຽນ, 6. ອາຊີວະສຶກສາ, 7. ກິລາ-ກາຍະກຳ ແລະ 8. ການບໍລິຫານແລະ ຄຸ້ມຄອງການສຶກສາ.
ສຳລັບແຜນວຽກບູລິມະສິດສົກຮຽນ 2018 – 2019 ແມ່ນໃຫ້ເດັກທຸກຄົນໄດ້ມີໂອກາດໄກ້ກຽມພາສາລາວ, ຄະນິດສາດ ແລະ ມີຄວາມພ້ອມກ່ອນເຂົ້າຮ່ຽນໃນຊັ້ນປະຖົມສຶກສາ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນການປະລະການຮຽນ ແລະ ຄ່້າງຫ້ອງໃນຊັ້ນປະຖົມສຶກສາ, ອັດຕາເຂົ້າຮຽນຂອງເດັກອາຍຸ 3-5 ປີ ປະຕິບັດໃຫ້ໄດ້ 48,02%, ອັດຕາເຂົ້າຮຽນຂອງເດັກອາຍຸ 5 ປີ ປະຕິບັດໄດ້ 70%, ອັດຕາເຂົ້າຮຽນສຸດທິຊັ້ນປະຖົມສຶກສາໃຫ້ປະຕິບັດໄດ້ 98,95%, ເພີ່ມອັດຕາເຂົ້າຮຽນລວມຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ ໃຫ້ໄດ້ 70%,ເພີ່ມອັດຕາການເລື່ອນຊັ້ນຂອງນັກຮຽນ ປ5 ຂຶ້ນ ມ1 ໃຫ້ໄດ້ 91,3%, ເພີ່ມອັດຕາເຂົ້າຮຽນລວມຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍ ໃຫ້ໄດ້ 40%, ຫຼຸດຜ່ອນອັດຕາປະລະການຮຽນ ໃຫ້ຍັງເຫຼືອ 7%, ສ້າງໂອກາດໃຫ້ປະຊາຊົນກຸ່ມເປົ້າໜາຍ 6-14 ປີ ແລະ 15-40 ປີທີ່ບໍ່ທັນຈົບປະຖົມ ແລະ 15-30 ປີທີ່ບໍ່ທັນຈົບມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ ຍ້ອນພາດໂອກາດໄດ້ຮັບການສຶກສາເທົ່າທຽມກັນ ທົ່ວເຖິງ ແລະ ມີຄຸນນະພາບ ເພື່ອສໍາເລັດການສຶກສາພາກບັງຄັບ ສົ່ງເສີມການຮຽນຮູ້ຕະຫຼອດຊີວິດ, ເພີ່ມການເຂົ້າຮຽນ ແລະ ປັບປຸງການເຂົ້າເຖິງການຮຽນສາຍອາຊີວະສຶກສາໃຫ້ເທົ່າທຽມກັບສຳລັບ ຍິງ-ຊາຍ, ຊົນເຜົ່າ ແລະ ຜູ້ດ້ອຍໂອກາດຫ່າງໄກສອກຫຼີກ, ວຽກງານກິລາກາຍະກໍາແມ່ນສົ່ງເສີມໃຫ້ເດັກທຸກຄົນໄດ້ຫັນມາຫຼິ້ນກິລາເພື່ອຫ່າງໄກຈາກສິ່ງເສບຕິດ ໃຫ້ທຸກຄົນ ທຸກເພດທຸກໄວ ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມຂະບວນກິລາກາຍະກຳ ສ້າງຄົນໃຫ້ມີນ້ຳໃຈກິລາ, ມີຄວາມເສຍສະຫຼະ ມີລະບຽບວິໄນແລະ ມີນ້ຳໃຈກິລາ ພ້ອມທັງຝຶກໃຫ້ທຸກຄົນທີ່ມີພອນສະຫວັນທາງດ້ານກິລາປະເພດຕ່າງໆ ແລະ ກາຍເປັນກິລາອາຊີບ, ຂະຫຍາຍໂອກາດການຮຽນ-ການສອນວິຊາພະລະ, ສິລະປະ ເລີ່ມແຕ່ຊັ້ນອະນຸບານ, ປະຖົມ, ມັດທະຍົມໃນບ່ອນທີ່ມີເງື່ອນໄຂ, ໃຫ້ຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປານໄດ້ຮ່ຳຮຽນວິຊາປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ, ສ້າງໂຮງຮຽນຕົວແບບປອດສິ່ງເສບຕິດໃນຊັ້ນມັດທະຍົນໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ.
ຈາກນັ້ນ ຜູ້ແທນທີ່ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມກໍ່ໄດ້ພ້ອມປຶກສາຫາລື ແລະ ປະກອບຄຳຄິດຄຳເຫັນເປັນຕົ້ນແມ່ນ ໂອກາດການເຂົ້າເຖິງການພັດທະນາເດັກກ່ອນໄວຮຽນຢູ່ເຂດຊົນນະບົດຫ່າງໄກສອກຫຼີກຍັງຈຳກັດ ແລະຫຼຸດໂຕນກັນກັບຕົວເມືອງ, ຄຸນນະພາບການຮຽນ - ການສອນຍັງເປັນບັນຫາທີ່ຕ້ອງທີ່ຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໂດຍສະເພາະຢູ່ຊັ້ນມັດທະຍົມສຶກສາ, ປະສິດທິພາບພາຍໃນຍັງຈໍາເປັນຕ້ອງໄດ້ຮັບການປັບປຸງໂດຍສະເພາະແມ່ນຫຼຸດຜ່ອນການປະລະ ແລະ ຄ້າງຫ້ອງຂອງນັກຮຽນໃນຊັ້ນປະຖົມແລະ ມັດທະຍົມສຶກສາຕອນຕົ້ນ, ການສ້າງນັກກິລາອາຊີບ, ຄູຝຶກ ແລະ ກໍາມະການຕັດສິນຍັງບໍ່ເປັນລະບົບ ຫຼາຍເມືອງປະຕິບັດຕົວເລກຄາດໜາຍຍັງບໍ່ທັນໄດ້ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ອັດຕາຄ້າງຫ້ອງ, ອັດຕາປະລະຍັງສູງ, ອັດຕາເລື່ອນຂັ້ນຍັງຕໍ່າ, ການປະລະການຮຽນໃນຊັ້ນມັດທະຍົມຕົ້ນຍັງສູງ ແລະ ອັດຕາເຂົ້າຮຽນລວມຍັງຕ່ຳ, ຕໍ່ກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວບັນດາຜູ້ແທນກອງປະຊຸມກໍໄດ້ພ້ອມກັນປະກອບຄຳຄິດຄຳເຫັນຊອກຫາວິທີການແກ້ໄຂຮ່ວມກັນເພື່ອເຮັດໃຫ້ວຽກງານການສຶກສາມີຄຸນນະພາບດີຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ.
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น